Wanneer je je website bouwt of laat bouwen, wil je natuurlijk dat ‘ie er mooi uit ziet. Maar eigenlijk is het belangrijker dat je website functioneel is: Dat je bezoekers snel kunnen vinden wat ze zoeken. En vooral dat er geen drempels zijn die verhinderen dat je bezoekers actie ondernemen (een aankoop doen, een offerte opvragen, of iets anders dat je met je website wilt bereiken).

Kijk door de ogen van je klant

Bekijk daarom je website door de ogen van je (potentiële) klanten. Kunnen zij snel en eenvoudig vinden wat zij zoeken? Probeer eens via je eigen site een afspraak te boeken of een product aan te schaffen. Of beter nog: vraag iemand die je kent om dat te doen en kijk met ze mee. Waar lopen ze tegenaan? Misschien kunnen je teksten korter en eenvoudiger, je menu’s duidelijker? Het kost je weinig tijd, maar levert vaak een schat aan informatie op!

De meeste zoekopdrachten worden via een smartphone gedaan en niet meer via een desktop (bron: Frankwatching), daarom raad ik je aan te testen of je site via een mobiele telefoon ook goed werkt.

 

Ook je contactpagina verdient aandacht

Een eenvoudige manier om ervoor te zorgen dat klanten makkelijker een volgende stap zetten, is om je contactpagina te optimaliseren. Ik kom bijvoorbeeld nog vaak tegen, dat het telefoonnummer en e-mailadres niet ‘klikbaar’ zijn. Dat betekent dat je klant jouw telefoonnummer of e-mailadres eerst moet kopiëren en dan van je pagina afgaat om je te bellen of mailen. Een drempel dus. Dat kan makkelijker!

 

Hoe maak je je telefoonnummer en e-mailadres klikbaar?

Je kunt je telefoonnummer en e-mailadres vrij eenvoudig klikbaar maken door de volgende stappen te volgen:

  • Ga naar de pagina waar je contactinformatie staat.
  • Kies voor: Bewerken Pagina
  • Selecteer je telefoonnummer (of een regel tekst waarin je oproept te bellen)
  • Kies voor het creëren van een link
  • Vul als URL in: tel:+ gevolgd door je nummer inclusief landcode. In mijn geval: tel:+0031642588281
  • Klik op Save

Voor je e-mailadres volg je hetzelfde proces, dan gebruik je als URL mailto: gevolgd door je e-mailadres. In mijn geval mailto:info@piccalillyconnects.nl

Zo heb je het je klanten weer iets makkelijker gemaakt met je in contact te komen. Succes met de groei van je bedrijf!

 

Vragen, of hulp nodig? Bel of mail me, of vraag een vrijblijvende quickscan aan voor nog meer tips